donderdag 22 oktober 2009

zaterdag 17 en zondag 18 oktober

vanochtend nog lekker op het terras van een cafe zitten ontbijten in het zonnetje, nog even de laatste vitamine D laten doordringen in ons lichaam. het is wederom prachtig weer en de zon schijnt volop. Na het ontbijt lopen we nog lekker een keertje richting de pier en kijken daar nog een laatste keer over de zee en genieten van de rust en het geluid van de golven. Ongeloofelijk snel zijn deze 3 weken voorbij gegaan. We lopen terug naar het hotel en pakken de koffers in en gan op weg naar het vliegveld, het is dan rond 10.30 uur en we vliegen vanmiddag om 15.15 uur.
we gaan wat eerder om nog even naar het visitorcentre te gaan van de Flying Doctors. Helaas blijkt dit gesloten te zijn op zaterdag (in tegenstelling van wat op de folder vermeldt staat) en we gaan dan maar meteen door naar vliegveld. we moeten de huurauto nog inleveren bij Hertz en als we dat gedaan hebben gaan we maar zitten in de vertrekhal waar we tot 12.00 uur moeten wachten om te kunnen inchecken. ik pak mijn boek en ga lekker buiten in de schaduw nog wat zitten lezen, ik heb mijn spijkerbroek al aan, dus in de zon zitten is veels te heet. in de schaduw is het ook al gauw 25 graden, maar er staat een lekker windje dus dat is nog goed te doen.
Als het 12 uur is checken we in en gaan op het vliegveld van Cairns nog wat laatste shopping doen, het is alleen erg klein, er zijn maar 10 winkeltjes of zo, dus we zijn snel klaar en eten nog lekker even iets alvorens we weer veroordeeld worden tot het vliegtuigvoedsel. na nog wat lezen en muziek luisteren is het eindelijk tijd om aan boord te gaan. Wel een dubbel gevoel hoor! ik wil nog helemaal niet weg, maar vind het ook wel weer lekker om morgen thuis te zijn, ouders en hondje weer te zien. Maar nu.....zou ik liever hier gebleven zijn, lekker in de warmte die me de afgelopen weken zo goed heeft gedaan! In elk geval neem ik hele mooie herinneringen mee naar Nederland.

we vliegen van Cairns naar HongKong, dit is een vlucht van ruim 6,5 uur. we zijn overigens op tijd vertrokken en landen iets eerder dan gepland in HongKong. Hier moeten we ruim 4 uur wachten voor we verder vliegen. De winkeltjes hebben we de vorige keer al bekeken dus daar hebben we niet zoveel zin in, we gaan lekker relaxed zitten in de wachtruimte voor het inchecken en ik leg mijn benen even omhoog want die staan op ontploffen, wat een dikke benen van het vocht, veel erger dan op de heenvlucht, maar dat komt ook van de warmte en vermoeidheid.

De vlucht van Hongkong naar Nederland duurt ruim 13 uur. dit is een lange tijd en ik hoop ook nog wat te kunnen slapen, heb voor vertrek al medicijnen ingenomen en ben dus aardig moe als we eenmaal in het vliegtuig zitten, de oogjes vallen dicht maar na 1,5 uur komen ze al aanzetten met het heerlijke vliegtuig eten waar ik op dat moment dus helemaal geen zin in heb, laat me proberen te slapen!! na het eten gaan de lampen aan boord uit en ook mijn lampje gaat zo'n 4 uurtje uit. wel elke keer even wakker als er iemand langsloopt etc, maar toch even kunnen doezelen. daarna kan ik de slaap niet meer vatten en ga maar wat tv kijken, tekenfilms doen het verbazend goed als je moe bent en niet de fut hebt om een normale film te kunnen volgen!Dan is het eindelijk zover, ook weer voor op schema, landen we om 06.30 uur in Nederland. na het taxieen en de bagage halen is het tijd voor het onthaal van familie. Fijn hoor om ze weer te zien! met de nodige verhalen gaan we op weg naar Deurne, waar ik bij thuiskomst ook hoor van de brand op mijn werk. wel even schrikken! zal ook wel weer de nodige sensatie hebben opgeleverd! hoop dat het mee valt met alle schade.

Inmiddels is het donderdagmorgen 22 oktober en ik ben nog steeds aan het bijkomen van de vakantie. zondag en maandag ging het redelijk goed, dinsdag heb ik meer tijd op bed gelegen dan dat ik er uit was volgens mij, en gisteren was ik ook nog erg moe.Fijn dat ik nog deze week vakantie heb. Is ook wel nodig om bij te komen.

Ik kijk terug op een geweldige gave vakantie waarin ik/we heel veel gedaan en gezien hebben. dingen die voor mij onvergetelijk zijn en dingen die ook erg emotioneel waren zoals de keer dat ik weer voor het eerst op het strand was, maar zeker ook het snorkelen wat al heel lang een wens van me was. Ik wil Nienke heel erg bedanken voor de geweldige vakantie, voor alle dingen die we samen hebben meegemaakt en hebben gezien en alles wat ze voor me gedaan heeft, en natuurlijk ook mijn ouders die zo lang op Tijger hebben gepast. Iedereen die mijn blog heeft gelezen en berichtjes heeft achtergelaten. ik hoop dat ik door middel van deze verslagen jullie ook een beetje heb mee genomen op deze vakantie!

groetjes en tot ziens Brenda (hopelijk kom je terug op deze site om te zien welke kaarten ik de komende tijd weer ga maken!)

2 reacties:

Heidie zei

hallo brenda,
Het was erg leuk en fijn om mee te mogen genieten van je vakantie. Ik zie je op mijn verjaardag. Verheug me er al op. En mocht je nog inspiratie nodig hebben voor kaartjes. Op mijn blog staan er weer genoeg.

liefs Heidie

anja zei

hoi brenda we hebben genoten van jou heerlijke vakantie verhalen erg leuk dat we hier van mee mochten genieten.ik hoor van je ouders wel a.s donderdag hoe het je verder gegaan is.groetjes anja.

Een reactie posten