woensdag 21 oktober 2009

Donderdag 15 oktober

Als we wakker worden ruiken we een brandlucht, bij het openen van de gordijnen is ons mooie uitzicht op zee totaal verdwenen, alles staat onder de rook waardoor het mistig is. We informeren bij het hotel wat er aan de hand is, en ze denken dat het komt van de branden die verderop woeden. Gisteravond kon je het al zien op het nieuws. Waarschijnlijk met de wind meegevoerd naar hier, Wat moet het daar dan verschrikkelijk zijn he. aan de voorkant van het hotel staan huizen met daarachter bomen, die je bijna niet ziet vanwege de rook.

Vanochtend hebben we lekker bij de plaatselijke bar/café een heerlijk ontbijtje gehad, lekker met een smoothie met lime,pineapple en apple. Dat ga ik zeker missen die lekkere sapjes.

Na het ontbijt rijden we naa Palm Cove, dat ligt 25 km van Cairns af.
Overal zien en ruiken we de dikke rook onderweg, de bergen zijn bijna niet te zien. Heel raar. Op het locale nieuws horen we dat er ook in Cairns branden zijn, of dat het zo droog is dat dit elk moment kan gebeuren. We’ll een beetje beangstigend om te horen omdat wij die kant op gaan.

Het landschap is wederom prachtig, mooie uitzichten (jammer van de rook, maar contouren zichtbaar) Als we bij Cairns in de buurt komen wordt het uitzicht gelukkig weer beter, de rook trekt de andere kant op. Landschap verandert nu in een drukke winkelstraat met heel veel auto's, winkels etc, 20 meter terug en je zat nog in de bergen, prachtig. Dan rijden we Palm Cove binnen.
Daar aangekomen hebben we een prima hotel met aan de overkant wederom het strand, en een heerlijke grote luxe kamer. Ik heb de hele reis nog geslapen in de 1 persoonsbedden, en Nienke de dubbele. Nu is het mijn beurt en neem ik dat grote bed zodat ik straks nog wat tv kan kijken. Hoop dat ik mezelf vannacht nog terug kan vinden!

We gaan een wandeling maken in Palm Cove, maar helaas blijkt dit stadje niet echt rolstoelvriendelijk, er is een winkelcentrum maar dat is bovenaan een grote trap, geen lift te bekennen, dus helaas, daar kan ik niet in. Dit is ook het eerste stadje waar ik dit mee maak, voor de rest was het overal perfect toegankelijk. We gaan nog een stukje verder en komen eigenlijk geen leuke shops meer tegen, dus besluiten we terug te gaan en even bij het hotel de tour te boeken voor morgen. We gaan met de Skyrail en de Railway. Schijnt prachtig te zijn. Vol verwachting dus...

We gaan lekker wat eten bij het restaurant naast het hotel en genieten lekker van de schaduw, het lopen in de zon ging prima maar het is we’ll 32 graden, dus schaduw is heerlijk tijdens het eten. In de zee zie je 2 eilanden liggen, Double Island en nog een kleintje.

De zee is hier 28 graden warm, we gaan proberen om er in te zwemmen, althans ik proberen, Nienke kan er natuurlijk zo in. We pakken onze spullen en gaan richting de plek waar een bootramp is, ik kan er in komen maar we’ll met veel moeite, ik besluit het niet te doen omdat we dadelijk ook nog naar Cairns gaan en ik dan geen energie meer over heb. Morgen een nieuwe poging. Nienke gaat we’ll lekker even in het water.
Het is nog warmer dan het zwembad van gisteren, ongeloofelijk zeg, 28 graden. er zitten hier ook hele rare vogels,zoals je wel ziet op de foto. 1 bekende, 1 onbekende!!


We gaan nog een stukje verder naar de pier en gaan even kijken of we vissen of iets zien rondom die pier.die zien we niet maar we’ll een arend die boven op een lamp zit. Hoog boven alles uit te kijken. Er loopt daar een jongen rond die een vis in zijn handen heeft en zwaait ermee zodat de arend hem zit. Ik denk bij mezelf, ja hoor, dat gaat die echt niet halen maar..... Jawel hoor evenlater komt hij aanvliegen en haalt zo de vis van de paal af. Prachtig om te zien, wat een beest zeg. Met de vis tussen zijn poten geklemd vliegt de adelaar terug naar zijn plek op de lamp en gaat hem daar lekker op zitten eten.



We lopen weer terug naar het hotel en gaan ons klaarmaken om naar Cairns te gaan, er is daar een nightmarket en ook zijn er natuurlijk diverse winkeltjes open waar we graag nog even gaan neuzen. Het is erg gezellig en we kopen nog wat laatste souvenirs, ik ben eindelijk geslaagd voor een mooie trui.
We gaan daarna eten bij een Mexicaan. Ik heb alleen niet zo'n honger, ben een beetje misselijk. Ik ben vanmiddag gestoken door iets en kan zomaar zijn dat dat daar van komt. Ik weet niet wat het is geweest, maar prettig voelt het niet.

Na het eten rijden we weer terug naar PalmCove en daar zit ik nu dit te typen. Morgen gaan we dus nog met de trein en die kabelbaan. En dan....zit het erop, we gaan zaterdag weer terug naar nederland. Ik wil niet, voel me hier prima, lekker warm, minder pijn etc. Maar ja, morgen eerst nog lekker genieten en dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen van dit geweldige land.

0 reacties:

Een reactie posten