vrijdag 9 oktober 2009

maandag 5 oktober

Gelukkig is mijn koffer gisteravond om half twaalf nog gebracht dus konden we eindelijk gaan slapen. Normaliter thuis red ik het makkelijk tot die tijd maar hier van het bezig zijn en de frisse lucht en de lekkere warme zon houd ik dat niet vol.

Wat heb ik genoten gisteren van de omgeving bij onze lodge. de vogels, kikkers, krekels en andere beesten, GEWELDIG! Na een heerlijke douche in de perfect toegankelijke badkamer ga ik snel weer naar buiten om de vogels te horen. Het is ongeloofelijk hoe goed alles hier is aangepast.daar kan Nederland nog heel wat van leren. op de foto zie je onze groooote auto, toyota kluger.

Na een heerlijk ontbijt zijn we op weg gegaan naar onze volgende bestemming in O'Reillys Rainforest guesthouse in National Park Lamington. Onderweg kwamen we de bekende plaatsjes tegen zoals Surfers Paradise.Daar was het enorm druk en konden we de auto niet parkeren. Een stukje verderop konden we het wel goed zien maar toen kroop de zon net weer achter de wolken en toen hebben we eerst even de nodige shopping en sanitaire stops gedaan. met een lekkere pizza en drinken gaan we bij het strand zitten en genieten van de zon,zee en strand. heerlijk dat geluid van de golven.

Daarna zijn we verder gereden naar onze eindbestemming voor vandaag. Het was een rit van ongeveer 1,5 uur maar die was het zeker wel waard! We reden de berg op en halverwege kwamen de prachtige uitzichten! heel erg diep, ver kunnen kijken omdat het prachtig weer was. ongeloofelijk mooi. de diversiteit van kleuren, geluiden en uitzichten.Ik had op internet al gekeken naar wat de referenties waren van het guesthouse en er werd gezegd dat het prima was maar.....de weg erheen wel een beetje eng was, smal en erg steil. Nou, dat klopt. de laatste 20km waren dat inderdaad. Wegen waar je maar met 1 auto tegelijk kan rijden, en moet stoppen voor een andere tegemoetkomende auto. Erg kronkelig maar vooral erg mooi!.


Prachtig om daar te rijden. Nienke is een prima chauffeur en ondanks de omvang van de auto gaat het haar prima af. Petje af hoor. ik had het daar niet gedurfd denk ik. als we aankomen bij O'Reillys gaan we naar onze kamer met Mountain view, waar we ook weer een prachtig uitzicht hebben.

Het is niet te beschrijven hoe mooi en.....ik heb mijn eerste kangaroo gezien, nou ja, een kleintje dan, de Wallabee.

Er vliegen hier ook veel papagaaitje. leuk hoor om te zien, thuis zien we die alleen in een kooi!

we gaan een kijkje nemen bij het zwembad en daar lekker even zonnen en uitrusten. op het grasveld zit al weer een wallabee, en deze keer kon ik hem goed zien, de andere zag ik vanuit de auto. hij zit werkelijk een meter van me af en dat is zo mooi!! Vanavond gaan we een avondwandeling doen en hopen dat we dan nog meer dieren te zien krijgen, die je anders overdag niet ziet. ik was wel een beetje bang daarvoor omdat ik in het donker natuurlijk niet veel zie en bang ben om uit mijn stoel te vallen. gelukkig krijgen we goede zaklampen en de gids wijst ons diverse dieren aan. Een Possum en boomkikkers. dan gaan we een pad in tussen de bomen door, wederom volledig aangepast! een houten plankvlonder helemaal door het bos.

midden in het bos vraagt de gids ons om de lampen uit te doen, en dan is het pikkedonker!! behalve een beetje maanlicht zie je dus niks, hij vertelt ons dat er daar elke week wel 2 a 3 mensen verdwalen, en dan met een reddingsploeg gezocht worden.

we zien helaas niet veel nachtdieren en gaan terug om een lekker diner te nuttigen. dit is in het restaurant van de guesthouse. een lekker bord met spaggeti. smaakt prima. in het restaurant hebben ze een soort van kijkruimtes gemaakt waar eten en water staat voor de possums. het is achter glas voor ons, maar de dieren komen gewoon vanaf buiten naar beneden via de bomen en komen daar lekker eten. er was er 1 bij met een kleintje, heel mooi om te zien.

dit was een schitterende dag met vanalles en nog wat. Zon, zee, bergen, uitzicht en wilde dieren.

1 reacties:

Silvia Scholten zei

Ik geniet steeds meer met het lezen van je verhalen.

Een reactie posten