vrijdag 9 oktober 2009

dinsdag 6 oktober

Dinsdag 6 oktober, O'reillys naar noosa.

Het is werkelijk prachtig hier, ongeloofelijk mooi die vogelgeluiden en de omgeving waar we in verblijven. Het is jammer dat we vandaag hier al weer weg gaan, had best nog een dag langer willen blijven. Vanochtend na het ontbijt hebben we nog een keer de wandeling van gisteravond over gedaan, alleen nu in daglicht, wat een hoge bomen en wat een verschil in diktes, grootes en kleuren. We gaan nu ook de Treetop route doen, is een hele lange hangbrug dwars door de bomen heen. Letterlijk naar de top van de bomen dus. Ik ben in eerste instantie best bang om er op te gaan, maar na even aarzelen besluit ik het toch te doen, en daar krijg ik zeker geen spijt van.

Wat een uitzicht, nu weet ik ook hoe een vogel zich moet voelen zo hoog boven de bomen. We gaan zo'n 30 meter omhoog. En wederom ben ik reuze verbaasd dat ook dit met de rolstoel prima te doen is. Ongeloofelijk hoe die aussies dat voor elkaar hebben. We zien verschillende vogels e genieten van deze prachtige wandeling door het bos. we lopen daarna nog even wat rond op het resort en komen uit bij de giftshop en het restaurant waar je wederom prachtig ver weg kijkt in de vallei en naar de bergen. Super.

Rond 11 uur zitten we op de terugweg in de auto weer te genieten van de weg zelf. Een enorm kronkelende weg, waar maar 1 auto tegelijk kan rijden, en die uitzichten. Heel mooi. Nienke en ik zijn bijna jaloers op de mensen die daar in de huizen wonen, hoewel dat natuurlijk ook z'n nadeel heeft, ver weg van de winkels, in de zomer bloedheet en in de winter ijskoud. Nou, dan toch maar liever ergens anders. we doen er zo'n 50 minuten over om beneden te komen en rijden dan richting Brisbane over de snelweg. Daar ergens getankt en rijden we door naar Beerburrum waar we in de buurt komen van de Glasshouse mountains. Een rots formatie van 10 rotsen waarvan er 4 zijn gemaakt tot national park. Hele mooie uitzichten.

we halen onderweg ergens een lunch in een local shopje. Echt huismoeders die na schooltijd zorgen dat de kinderen die opgehaald moeten worden wat te eten en drinken kunnen krijgen, en ook de rest v het dorp denk ik, want voor je de naam gezegd heb ben je er al doorheen. De hele weg die we verder volgen heeft uitzicht op de rotsen en andere mooie vergezichten. We willen in Kondilla nationalpark gaan kijken naar mooie uitzichten, daar aangekomen kan ik niet mee naar boven, wat een helee steile klim is, en nienke besluit alleen te gaan en ik geniet lekker van de warme zon. Het is al 27 graden inmiddels, en zonder zonnebrand wordt je echt heel snel rood. Oppassen dus. Verder doorgereden naar Mapleton national falls, en ja hoor ik kan uit de auto om naar de watervallen te gaan kijken. Euh, ja, er valt wat water maar.....echt veel is het niet. We’ll weer prachtig uitzicht. We rijden nog wat verder door, het is inmiddels al 1700 uur en we moeten nog naar Noosa.

Het wordt snel donker nu dus we gaan via de snelste route daar heen. We weten de weg niet dus we zoeken eerst wat rond, en besluiten daarna iemand naar de weg te vragen. Dit blijkt een knappe jongeman te zijn die bij toeval ook nog eens internet met een kaart van Noosa tevoorschijn tovert op zijn mobiel, dus de restvan de weg was een makkie! Het is wederom een heel mooie kamer en we zijn hier 2 nachten. Morgen wordt er dus geen auto gereden maar genieten we lekker van de zon,zee,strand en zwembad. Na een heerlijk diner in de haven van Noosa te hebben genuttigd gaan we moe maar voldaan terug naar onze studio voor een goede nacht slapen.
we hebben vandaag veel en lang in de auto gezeten, het was in km niet zo ver maar omdat we de touristische route gereden hebben duurde het veel langer, maar was zeker de moeite waard. Toppie.