woensdag 30 september 2009

30 september, woensdag, dag 4




Vandaag worden we opgehaald in ons hotel door Jan en Marino, ik ken hun van hun eerdere bezoeken aan Nederland, waar ze 2 keer zijn geweest en toen ook bij ons in huis. erg leuk om ze weer eens te zien.

om ongeveer 11 uur halen ze ons op en gaan we met hun auto op weg naar the Blue Mountains. het is ongeveer 1,5 uur rijden en onderweg stoppen we bij een shopping mall in Penrith, Nienke wil voor haar vriendin een cricketshirt en bal kopen en in dit winkelcentrum zit een grote sportzaak. met natuurlijk de shirts van australische cricketteams. in het centrum gebruiken we ook de lunch en gaan daarna verder naar het huis van Jan en Marino. daar zetten we de koffers neer en gaan we naar Scenic World, hier kan je met een kabelbaan de berg afdalen en oversteken. Dit is zo mooi!! ik geloof mijn eigen ogen niet! Nienke is bang van hoogte en ook Marino is er niet zo blij mee maar dapper als ze zijn gaan ze mee naar beneden in de eerste kabelbaan. Jan en ik zitten met onze neus tegen de raam te genieten van de uitzichten. daar beneden aangekomen kan je over houten paden (wederom super toegankelijk voor rolstoelen) een kijkje nemen over de bergen, in het bos, door de bomen etc. het is zo mooi en alle geluiden van de vogels zijn geweldig! hier hoor ik geen Kookabaru maar toen we in Sydney waren op dag 1 heb ik hem al gehoord, is een vogel die een geluid maakt alsof die lacht!! heel erg leuk om te horen. we vervolgen ons pad en zien in de berg een mijnwerkers schaft. hier werd vroeger dus echt met de kolenmijn treinen gereden etc. vanaf deze plek is ook de Tree Sisters goed te zien, een berg die door de aboriginals is gevormd als 3 gezichten/lichamen. indrukwekkend.





en ook weer dat uitzicht, geweldig!!! we gaan weer terug naar deze 1e kabelbaan omhoog. dan pakken we daar nog een ander kabelbaan die helemaal over de bergtoppen heen gaat, als je dus naar beneden kijkt, kijk je zo'n 270 meter meter in de afgerond, gaaaaaffff!!!!! na dit alles gedaan te hebben rijden we met de auto verder naar een betere uitkijkplaats voor de Tree Sisters, kijk maar naar de foto's voor een goede indruk.

3 reacties:

Heidie zei

jij liever dan ik. Ik hou ook niet zo van die hoogtes. Maar het uitzicht ziet er erg gaaf uit.

liefs Heidie

Anoniem zei

Al je belevenissen tot nu zien er allemaal geweldig uit. Het uitzicht uit de kabelbanen lijkt mij ook geweldig om te zien.
Nog heel veel plezier en geniet van de rest van je vakantie.

Groetjes,
Marco

Anoniem zei

hello

i just found some time to have a quike look at your site and pictures.
verry nice.
its cold over here ,brrr,realy Fall time.

enjoy your stay a bit loger ,and i hope to see some more pictures and lines of your greate adventiare!

greetz Fem.

Een reactie posten