dinsdag 20 oktober 2009

Donderdag 8 oktober.

Vandaag gaan we van Noosa naar Hervey Bay, het is ongeveer 180 km rijden, dus das gelukkig niet veel. We zijn allebei al vroeg wakker en gaan rond 8.15 naar de haven tegenover ons hotel en daar gaan we lekker ontbijten. Het is al heerlijk warm en de zon schijnt volop. We gaan dus lekker in korte broek en een tshirt. Bij de haven is een brug en daar staan we even in het water te kijken en we zien een ROG, heel mooii om die in het echt te zien. Even later zitten we heerlijk aan een scrambled egg en bacon panini, en een bord met fruit en een Scone. (engels broodje). Er zijn zekers te weten ergere plekken om een ontbijtje te nuttigen. Heerlijk in de zon, aan het water.

Na het ontbijt gaan we terug en pakken de koffers in en dan gaan we op weg naar Hervey. De route onderweg is in het begin nog wat in en door de bergen, maar als snel merk ik dat het landschap begint te veranderen. Het wordt droger en ook vlakker. De huizen staan verder uit elkaar en ik zie hier ook meer landbouw. Suikerriet e.d. Lijkt best veel op een maisveld bij ons in Nederland. Nog wat verder door begint het echt anders te worden, je ziet gras dat gelig en dor is, en de bomen worden ook steeds minder. In de verte zie ik een rookpluim en vraag me af of dat een bosbrand is of dat ze gewoon vuil aan het stoken zijn. Dichterbij komend wordt de rook dikker en breder, dus ik denk dat het een bosbrand is. Even later zien we aan de andere kant van de weg ook rook. Het is al heel vroeg droog in deze lente, en dan moet de zomer nog beginnen! Na ongeveer een uurtje rijden zien we een bordje met café. het is best warm ondanks de airco in de auto, die willen we niet te hoog zetten omdat we anders ziek worden. We hebben dorst en besluiten dat bordje met café te volgen. Perfecte keuze, het is een historic museum. En een echt outback cafeetje. Heerlijk knus, heel smaakvol ingericht. In eerste instantie lijkt het of ik daar niet naar binnen kan, aan de voorkant zit een hele hoge trap.maar.....aan de achterkant kan ik naar binnen en tot mijn grote verbazing is hier ook een rolstoeltoilet! Heerlijk. Wat is dit fijn om mee te maken. Kan de potdeksel en plein vijf nog een voorbeeld aan nemen!


Na een heerlijke glas lemonade, waar je hier maar 3,80 totaal voor kwijt bent, gaan we terug naar de auto en maken het laatste stukje rijden voor vandaag verder af. bij de auto zien we een bananenboom, lekker veel bananen hangen er al aan.

Al snel zitten we in de bewoonde wereld en komen we aan bij ons appartement. Dit appartement is van Jan en Marino en die verhuren het weer aan andere. Ons verblijf hier is dus gratis op het eten en drinken na. Wat een groot appartement. Echt we’ll, we hebben onze eigen slaapkamer en badkamer, grote keuken en grote zitkamer. Heel leuk.

We gaan na het uitpakken van de spulletjes Hervey Bay verkennen en op zoek naar een lekkere lunch. Die vinden we een stukje verderop bij een gezellige country club met terras buiten. Hier eet ik een lekkere kipsnitzel op een sandwich en neem nog een lekker glaasje Lemmon,bitter en lime. Heerlijk spul, maar weet nog steeds niet wat dat bitter is. Ga eens op internet googelen en dan vind ik het we’ll denk ik. We gaan naar het strand tegenover het café en lopen daar een stuk langs het strand op en over een pier waar ik helemaal het gevoel heb in het water te zijn en lekker kunnen uitwaaien.



Die wind is heerlijk want de temperatuur is al zo'n 28 graden. bij het teruglopen over het strand merkt nienke dat ik daar ook makkelijk over heen kan, en zo is het dan eindelijk zover, ik ben weer eens op het strand na zoveel jaar! Heerlijk, voel me super goed.

Ik zie al snel wat koraal liggen en dat heb ik nog nooit in het echt gezien dus
dat wordt van alle kante bestudeerd.
Terwijl ik dit zit te typen rollen de tranen over mijn wangen,is zo lang geleden dat ik op het strand was en daar toen ook nog gewoon kon lopen, maakt dus nogal even wat los aan emotie. Maar das goed. Een teken dat ik lekker aan het genieten ben van alles hier om me heen en alles wat ik al heb beleefd tijdens deze vakantie.
Daarna lopen we terug via de winkelstraat tegenover het strand, en we stranden in een leuke souvenirshop waar ik mijn Digeridoo heb gekocht. Is niet zo'n grote dus kan makkelijk mee in het vliegtuig.

Het was een heerlijke dag, begonnen met een ontbijt in de zon, daarna stukje gereden en lekker geborreld in het Aussie café, daarna naar het strand en naar het mooie appartement.

Morgenvroeg gaat Nienke een dag naar Fraser Island, ik kan daar niet met mee omdat het met een rolstoel niet te doen is, is alleen maar zand. Ik ga morgen met de taxi naar een Aquarium aan de zee

0 reacties:

Een reactie posten