dinsdag 20 oktober 2009

Dinsdag 13 oktober. airlie beach-townsville

Na een heerlijke nacht slapen wordt ik wakker met spierpijn. Dat had ik ook niet anders verwacht aangezien ik gisteren natuurlijk heel veel gedaan heb. ik heb er nog heerlijk over gedroomd en gisteravond toen ik in bed lag ging mijn bed op en neer van al dat schommelen op het water. er bestaat slechts een hele kleine kans dat dat komt door dat ene glas wijn tijdens het diner!!

We gaan vandaag van Airlie Beach naar Townsville. Daar is niet heel veel te beleven dus we gaan eerst nog lekker even shoppen in Airlie. nog wat souveniers gekocht en voor mezelf ook nog leuke dingen. 1 daarvan is een door een locale aboriginal man gemaakt schildersdoek waar ik thuis een mooie lijst om heen kan doen. Het is gemaakt met het Dotpainting, dus met allemaal stippen. Heel leuke winkel met veel Digeridoos en de jongenman die ons helpt blijkt ook heel goed daarop te kunnen spelen, GAAF wat een geluid komt daar uit zeg. Krijg gewoon kippenvel. Nog wat later toen we de doekjes gekocht hadden vroeg ik hem of hij nog eens wilde spelen en of ik dat mocht filmen. Hij vond dat leuk en zo ging hij nog een keer spelen op de didgeridoo. Even later vertelde hij dat hij diverse diersoorten nagedaan had. Kangaroo, dingo etc. Fantastisch gewoon.

we gaan verder en nemen lekker wat te drinken en gaan lekker bij het strand zitten, nu kan het nog we’ll even in de zon, maar over een paar uur is het echt veels te heet.

Dan rijden we weer richting snelweg en ondanks dat het zo'n lange stukken snelweg zijn zie je enorm veel. Vandaag ook weer veel bergen, maar ook hele stukken droog land met daarop kalveren die ontzettend mager zijn en waarbij ik me afvraag of die het nog we’ll overleven als het in de zomer nog heter wordt. Waarschijnlijk we’ll, want de zomers hier zijn nogal nat en we zien ook overal langs de weg waarschuwingsborden voor overstromingen. Dus als het hier dan regent na zoveel tijd kan de grond het niet verwerken en staat de boel blank.

Een stuk verderop stoppen we om een lunch te nuttigen, en we gaan een café binnen in Homehill waar we een heerlijke beefburger eten en wat lekker kouds drinken. Het is best een grote plaats en heeft ook een accommodatie waar je kan douchen, naar de wc, en zelfs kan koken en afwassen. Je mag hier maximaal 48 uur staan, dus als je wilt overnachten en lekker wilt relaxen dan kan dat hier gewoon aan de rand van de snelweg.


We rijden weer verder en komen onderweg veel akkers tegen waarop ze suikerriet verbouwen, veel boeren zien we de akkers omploegen of bewerken, en er staan overlangs langs de akkers treinwagentjes gevuld met gesneden suikerruit. Die staan gewoon te wachten om vervoerd te worden naar de fabriek. We zien de trein langskomen die die wagentjes gaat ophalen en vervolgens rijden we ook langs de fabriek. Best leuk om te zien. Rond het fabrieksterrein staan dus geen vrachtwagens maar treinen met die gevulde of inmiddels lege wagentjes suikerriet.


Na nog wat rijden komen we aan in Townsville waar we lekker willen genieten van de zon, en zwembad, het is inmiddels 4 uur geweest. Al snel ontdekken we dat dit niet zo'n goed idee is, tenzij we graag lek geprikt willen worden door hele kleine gemeen stekende muggetjes, niet groter dan een vlo, maar laten hun sporen we’ll na, het lijkt we’ll of we de mazelen hebben! Na een heerlijke douche zijn we verlost van de beestjes en gaan lekker even wat lezen en relaxen voor het avondeten.

We gaan eten in een restaurant tegenover de haven of toegang tot de zee. Ik bestel het zelfde als nienke, of nienke bestelt hetzelfde als ik, net hoe je het bekijkt. Lekkere vis met chips and salade. Smaakt prima. Voor het toetje gaan we naar de buren, een italiaanse ijssalon. Heerlijk, lekker buiten op het terras, is nog zo'n 25 graden. morgen gaan we redelijk op tijd weg als we naar Mission beach rijden, dan kunnen we daar ook weer genieten van de zon en hopelijk nog even strand. Het is nog maar een paar dagen, dus nog lekker even genieten.

1 reacties:

Heidie zei

wat een mooie vakantie heb je toch gehad. Kan me voorstellen dat het heel erg speciaal was om weer op het strand te zijn.

liefs Heidie

Een reactie posten