dinsdag 20 oktober 2009

Vrijdag 9 oktober.

Nienke is al vroeg opgestaan, want die gaat vandaag naar Fraser Island. Ik kan daar niet met mee, en heb vandaag dus het rijk alleen. Ik ga rond 9 uur met de taxi naar het Reef World. Een aquarium met vissen en haaien en zeeschildpadden. Daar aangekomen valt het me toch we’ll een beetje tegen. Het is niet erg groot en aangezien ik er al om 9.30 uur ben moet ik wachten tot 11 uur totdat ze de schildpadden gaan voeren. De tijd kom ik prima door hoor, een paar rondjes langs de aquariums en buiten lekker in het zonnetje vast fotos maken van de schildpadden en de haaien.


er zijn 3 schildpadden, 1 hele grote en 2 wat kleinere. Machtig mooi om te zien. Rond 11 uur gaan we die zeeschildpadden voeren en kan je ze ook aanraken. Ik vind dat geweldig, want ik ben van kleins af aan al gek van schildpadden. Heb er zelf ook al verschillende gehad, en nu nog 2 hele kleintjes.



De zeeschildpadden eten sla, dat je voorzichtig voor hun neus houdt zodat ze het zien en ruiken, en daarna snel moet loslaten om je vingers te behouden. Een hele leuke ervaring om ze te voelen en van zo dichtbij te zien.

Ik heb gekozen voor entreegeld en daarbij een diner, dus ik zit rond 11.30 al lekker aan een Barramundi! Lekker klaargemaakt, en ik zit lekker buiten op een terras met uitzicht op de zee, of liever gezegd in de zee.

Er komt een grote boot langs die gaat Walvis kijken. In deze tijd van het jaar zijn er enorm veel walvissen te zien, die hier komen paren en daarna doortrekken naar koudere gedeeltes.

Na het eten besluit ik lekker terug te rollen richting ons appartement, maar aangezien ik zo'n 5 kilometer verderop ben doe ik er zo'n 2 uur over. Het is hier prima te doen om zelf te rollen, het is helemaal vlak, geen hellingkjes of zo. Op diverse punten zijn er uitkijkpunten in de zee, pier enz. En ik neem dus ook rustig de tijd om daar te genieten van de zee en de zon. Het is vandaag weer lekker warm, denk zo'n 28 graden en dus gewapend met zonnebrandcreme factor 30 kan me niet veel gebeuren qua verbranden. Als je maar op tijd smeert natuurlijk!

Rond 14 uur ben ik terug in ons appartement en besluit ik om naar linkerkant van Hervey Bay te gaan, en eigenlijk op zoek naar een grote hobbyzaak die hier zit. Het is nogal ver en aangezien ik deze ochtend ook al veel gerold heb besluit ik ervan af te zien, na zo'n 1,5 km.

Ik pak mijn boekje en mp3 speler en ga heerlijk op het plekje waar ik gisteren het strand op ging, zitten bakken en genieten van alles om me heen.

Ik ga ook nog even naar het internetcafe waar ik in een uur niet verder kom dan 3,5 dagen verslag typen van al onze belevenissen tot nu toe. Maar ja, beter dan niks he.
Het is dan 17 uur en de zon gaat zo onder, op het strand is het niet goed te zien omdat er een grote wolk voorhangt, we’ll zie je mooi de strepen onder de wolken uitkomen.weer een goed kodak momentje dus.



Vanavond hebben we lekker gedinerd in een gezellige tent waar we gisteren ook onze lunch gehad hebben. Het is vandaag vrijdag en het is daar gezellig druk, en er is live muziek. Ik voel me hier helemaal thuis, en zie de dagen van dat we hier nog zijn snel minder worden.

0 reacties:

Een reactie posten